Hoe dien ik een schadeclaim in?

Als je schade in of rond de woning hebt en je vindt dat dit door de Alliantie komt, kan je een schadeclaim indienen. Vul het formulier in en stuur alle informatie mee over de claim. We beoordelen alleen een claim als die goed onderbouwd is. Je moet kunnen aantonen dat de Alliantie aansprakelijk is. Bijvoorbeeld door informatie over:

  • De termijn waarbinnen de reparatie heeft plaatsgevonden;
  • De relatie tussen het gebrek en de locatie van de schade;
  • De (extra) geleden schade ten opzichte van de schade die zou zijn ontstaan wanneer de Alliantie binnen een redelijke termijn het gebrek zou hebben verholpen;
  • De link tussen de schade en het voorval (bijvoorbeeld een lekkage), door een detailfoto van de schade;
  • Bewijs van het bedrag van de claim, zoals een factuur met aankoopdatum van een meubelstuk, of een offerte voor het herstel van de schade;
  • Een afwijzing van je inboedelverzekering. We willen het zeker weten als de schade iets is dat wij moeten oplossen. 

Neem contact met ons op

Heb je een vraag en wil je contact met ons opnemen? Je kunt ons bereiken via Mijn Alliantie, de chat, WhatsApp en de telefoon. Ook kun je een afspraak maken om langs te komen op een van onze kantoren. We helpen je graag verder!